środa, 1 stycznia 2020

2020

No i zaczynamy kolejną dekadę.
Sprawdziłem bloga i okazało się, że w minionej dekadzie 183 razy wrzucałem swoje przemyślenia na bloga. Nie jest to wiele biorąc pod uwagę, że dekada miała ponad 3 i pół tysiąca dni.
Poza tym "Stan Umysłu" wkracza w trzecią dekadę swego bytowania w przestrzeni i myślę, że może trzeba więcej uwagi poświęcić mojemu miejscu w świecie wirtualnym (o bloga mi chodzi :-)
***
Sprawdziłem kilka swoich wpisów na koniec roku (lub początek następnego) i moje życzenia dla wszystkich są niezmienne:

  • otwórzmy oczy na otaczający nas świat - ten w skali makro. Wokół dzieje się rzeczywistość. Wokół nierzadko stają się rzeczy wspaniałe, jeśli tylko poświęcimy troszkę uwagi by szeroko otworzyć oczy
  • szanujmy się nawzajem - zbyt często oceniamy. W drugim człowieku warto zauważyć przede wszystkim człowieka, nie oponenta. Tak bardzo brakuje mi szacunku w codziennej debacie. W dzisiejszym świecie panuje wirus nienawiści
  • myślmy - zbyt często oddajemy myślenie w ręce ludzi, którzy mówią, że pomyślą za nas. Nikt za nas tego nie zrobi, a jeśli mówi, że tak będzie, to robi to tylko dlatego że w jego (jej) interesie leży sprawowanie władzy i kontroli nad nami
***
Chcę by moja dekada zaczęła się inaczej. Mam pewne wyobrażenie jak. Jestem zdeterminowany by tak się stało, aczkolwiek wiem, że proces zmian nie jest łatwy i kosztuje pewną ilość wysiłku. Fizycznego oraz psychicznego. Czasem jednak trzeba przestać mówić o tym co można, zacząć robić. Trzeba czasem powiedzieć samemu sobie sprawdzam.
***
"Bądź zmianą, którą chcesz ujrzeć w świecie" (Gandhi)

1 komentarz:

  1. Aga szwagierka1 stycznia 2020 08:49

    Ten wirus nienawiści zwłaszcza od tej jednej osoby powoli mnie wykańcza a ja chcę tylko świętego spokoju

    OdpowiedzUsuń

Być może właśnie teraz...

 Miałem pewną myśl, którą chciałbym uchwycić i napisać o niej właśnie tutaj... Spędzając czas porannego dnia weekendu z rodziną w łożku zada...