niedziela, 21 kwietnia 2024

Chwile

Dochodzimy czasem do momentu zwrotnego.
Gdzie on się znajduje wie każdy nas. Nagle pewnego dnia w wysokie tony naszego jestestwa uderzy świadomość, że oto właśnie nadszedł ten czas kiedy nadejdą zmiany 
Zmiany są potrzebne. 
Statyczność bytu jest tylko w śmierci. 
Tak właśnie jesteśmy z sobą w sposób najbardziej intymny. W śmierci.
Ale nie o tym miało być.
Miało być o zmianach.
A więc doszedłem do wniosku że zmiany są konieczne do tego by istnienie w pełni mogło się rozwijać. Czy zmiany, które następują w sposób dla nas ledwie zauważalny - te całkiem małe są na tyle istotne że suma summarum sprawiają że stajemy się kimś zupełnie innym? Taki efekt motyla. Tak myślę. Każda chwila, każdy jeden oddech. Każde wypowiedziane zdanie zbliżają nas niechybnie do przeistoczenia się w ten byt, którego jeszcze nie znając już jesteśmy przeżytą historią.
W kleszczach czasu.
W zdumiewającej przemianie wszystkiego co znane. Stajemy się. 
Ciekawi mnie co powiedziałby 60 letni ja do 20 letniego mnie. 
Każdy tka nic swego życia w taki sposób w jaki umie. Nauczony przez rodziców, znajomych, okoliczności i miliardy momentów w których było nam dane doświadczać emocji. Dobrych lub złych. To te chwile są materiałem budulcowym naszego życia. To dzięki nim malujemy obraz, na którym po ostatnim pociągnięciu pędzla przez autora już nic więcej się nie zmieni. Jaki będzie ten obraz? Czy piękny? Czy obrzydliwy? Czy pełen radości i nadzieji? Czy zgryzoty i zawiści.
Chwile tkają nasze dni. Szukajmy tych najlepszych.

1 komentarz:

  1. Tomasz nasze chwile te dobre I trudne w mlodosci czy pozniej sami kreujemy . To prawda w mlodosci duzy wplyw na nasze zycie maja ridzice,koledzy,nauczyciele I inni.Teraz to My kreujemy nasz swiat I nasze zycie oczywiscie jak najlepiej.

    OdpowiedzUsuń

Być może właśnie teraz...

 Miałem pewną myśl, którą chciałbym uchwycić i napisać o niej właśnie tutaj... Spędzając czas porannego dnia weekendu z rodziną w łożku zada...