sobota, 18 lipca 2009

Vexilla Regis Produent Inferni

Przez przypadek dowiedzialem sie o wybryku Tadeusza R. jakiego dopuscil sie na Jasnej Gorze. Dla nieswiadomych - przywolujac na podest czarnoskorego zakonnika oznajmil przez mikrofon do zgromadzonych iz ten nie zdazyl sie jeszcze umyc.
Chcialem nie pisac o tym poniewaz piszac, mowiac, ogladajac, myslac i czujac Tadeusza R. w poblizu mam swiadomosc iz moje marzenie na temat Polski jako kraju sprawiedliwego, nierasistowskiego, nieksenofobicznego kuleje. Trudno jest wytlumaczyc komus kto nie jest Polakiem dlaczego u nas w kraju istnieja ludzie, ktorzy moga mowic wszystko o wszystkich bez obawy iz cos im za to grozi. Nie będę się rozpisywal za wiele jako ze nie umiem beznamietnie pisac o niektorych zjawiskach. Rasizm jest jednym z takich zjawisk.
Tylko tak dla przypomnienia - Polska jest demokratycznym krajem, w którym osoby nierespektujace prawa powinny sie spotkac z kara, a artykul 257 KODEKSU KARNEGO stanowi, ze:
"Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Daj sobie szansę

 Miałem zamiar pisać tutaj częściej, ale niestety nie zrobiłem tego iw 224 roku jest to mój pierwszy wpis. Ma to swoje negatywne strony. Za ...