wtorek, 10 listopada 2009

MUZYCZNE INSPIRACJE PT.8

Kilka ostatnich dni zapisalo mi sie w pamieci jako dni, w ktorych stykalem sie z pogladami, ktorych mialem nadzieje nie spotykac przynajmniej wsrod wspolpracownikow z racji tego iz wobec pewnych pogladow moje zdanie jest nieugiete.
Jakos tak wyszlo, ze akurat w tym samym czasie posluchiwalem najnowszego albumu zespolu BIELIZNA pt. "Obrazki z wystawki". Wobec faktu iz wrazenia ktore pozostawilo we mnie konfrontowanie pogladow ze wspolpracownikiem znalazly odzwierciedlenie w czesci warstwy lirycznej tegoz albumu postanowilem umiescic zespol w moich muzycznych inpiracjach. Dotychczas umieszczalem tutaj jedynie albumy, mysle jednak iz w odniesieniu do przynajmniej kilku zespolow byloby to strasznie niesprawiedliwe, poniewaz nie zawsze album musi byc inspiracja. Czasem moze to byc jeden utwor...
Tak wiec BIELIZNA.
Utwór, który tak bardzo mnie zainspirowal nosi nazwe "Wsciekly jad". Zaczyna sie od slow:
"Po co krzyz na szyi
Gdy wsciekly jad
Nie daje noca glowie spac
Po co krzyz na piersi
Gdy chory wzrok
Zamienia swiatlo w twardy mrok"
... i swietnie opowiedzial mi historie mojej rozmowy ze wspolpracownikiem, na to mam jednak zamiar poswiecic osobny wpis na blogu, gdyz sprawa jest dla mnie bardzo wazna.
Wracajac jednak do zespolu uwazam, ze jest to jeden z ewenementow muzycznych w naszym pieknym kraju nad Wisla. Zwariowany rock'n'roll o punkowych korzeniach jest czyms czego jest u nas zdecydowanie za malo. Spiew Jarka Janiszewskiego i liryki tegoz sprawiaja, ze zespol ma w sobie ta unikalna iskre oryginalnosci, ktorej tak bardzo brakuje mi w dzisiejszych zespolach. Janiszewski potrafi bawic sie lirykami. I tak mamy tu teksty takie jak powyzej, ktore sklaniaja mozg do podjecia czynnosci myslowych, mamy rowniez teksty typu "Wladek zrobil przyrzad na tokarce - sygnal bedzie w kosmos slal..." lub "Ze starej kury jest lepszy rosol" (Jednym z powodow dla ktorych uwielbial ten zespol sa tytuly :-).
Goraco polecam kazdemu komu nieobcy jest rock'n'roll

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chwile

Dochodzimy czasem do momentu zwrotnego. Gdzie on się znajduje wie każdy nas. Nagle pewnego dnia w wysokie tony naszego jestestwa uderzy świa...