sobota, 22 grudnia 2012

Koniec Świata

Dwudziestego grudnia miałem chwilę na przemyślenia w obliczu przewidywanego końca świata. Zrobiwszy małe resume (pozdrowienia dla prof. Piątka) stwierdziłem, że życie summa summarum wychodzi u mnie in plus. Tak czy inaczej kontempalacyj ciąg dalszy zamieszczam na blogu. Majowie przepowiedzieli (podobno) koniec świata na 21.12.12, aczkolwiek nic nie nastąpiło. Założę się, że za jakiś czas dowiemy się o nowych obliczeniach w kalendarium Majów, że ktoś się pomylił i koniec świata nastąpi kiedy indziej. Mam jednak takie wrażenie, że świat kończy się na naszych oczach tak czy inaczej. Czekając na wielkie bum roku 2012 nie zauważamy jak wielkie bum następuje rozłożone w latach. Polecam, po raz kolejny pewnie, film Luc'a Besson'a pt. "SOS- Home". Wystarczy wysłuchać zawartych tam wypowiedzi lektora zawierających dane nt. zużywania naturalnych surowców ziemii by przekonać się, że koniec świata następuje tu i teraz. Być może ze względu na fakt, iż jest on rozłożony w czasie nie zauważamy tego tak bardzo, aczkolwiek nasz udział w nim jest bezdyskusyjny. Widzimy tylko to co chcemy zauważać. Trwonienie zasobów naturalnych naszej planety jest dla nas czymś całkowicie naturalnym. Stymulowani przez chorą chęć zysku, posiadania wyciskamy Ziemię jak gąbkę. Co pozostawimy przyszłym pokoleniom? Smród konsumpcjonizmu. Mieliśmy czynić Ziemię poddaną nam i rozsądnie korzystać z jej dobrodziejstw. My tymczasem zarzynamy ją bez opamiętania.

1 komentarz:

  1. no tak, nic się nie stało, to ktoś się musiał pomylić. tak bywa zawsze. co do końca świata - jest taki wiersz, który omawiałam w gimnazjum jeszcze, dotyczył on końca świata, który, tak jak napisałeś, następuje tu i teraz. świat się starzeje, przybywa mu lat, tak samo ludziom. i to ludzie doprowadzają do tego jak jest i to przez nich życie może przestac istnieć. ale nie zauważamy tego na co dzień, mało kto nad tym myśli. a szkoda.
    :)

    OdpowiedzUsuń

31.12.2023

  Zaniedbałem to miejsce. W mijającym 2023 roku wiele się działo. Czy więcej niż w roku poprzednim niewiem. Coś  miało wpływ na to, że moja ...