sobota, 24 maja 2014

Humanoidalne zdarzenie muzyczne

Teraz taka mała spowiedź.
Zawsze zastanawiałem się, co to jest, co powoduje, że lubimy to czy tamto.
Zawsze zastanawiałem się co powoduje, że - w moim przypadku - w żyłach krew płynie szybciej gdy tylko słyszę muzykę, którą lubię. Czy jest to jakieś zaklęte w muzyce przesłanie, które trafia do niektórych tylko ludzi, czy jest to może moja natura, która jak wyłania z powietrza drgania muzycznej ekspresji.
Słucham "List do M" Dżemu i za każdym razem, gdy słyszę pierwsze takty początkowej partii solowej gitary przeszywa mnie dreszcz. Przeszywa mnie dreszcz, gdy słyszę "Hey You" Floydów. Krew buzuje gdy Angela Gossow z Arch Enemy wrzeszczy "The more I see, the less I believe, the more I hear, the less I care" w "Instinct" tegoż zespołu. A już zupełnie nieracjonalnie przenikają mnie pierwsze takty "Master Of Puppets". Kompletne szaleństwo. Byłem kiedyś na koncercie Metalliki i nie umiałem zrozumieć dlaczego dla wielu ludzi był to kolejny zwykły koncert, podczas gdy dla mnie był to spacer po muzycznym niebie.
Każdego razu gdy wybierałem się na koncert moja ekscytacja była większa od kogokolwiek z kim się wybierałem.
Kiedyś ktoś z moich znajomych zapytał mnie czy mi jeszcze nie przeszło z tą całą muzyką. Stwierdziłęm, że nie warto nawet odpowiadać na takie pytanie.
Muzyka jest jak podróż. Tylko od nas zależy dokąd się wybierzemy. Czy pójdziemy w stronę słoneczno leniwych stron, czy też w mokre burzowe rejony. Największą satysfakcją dla podróżnika jest odkrywanie nowych miejsc. Tak samo jest z muzyką. Możesz znać setki tysięcy zespołów i mniemać, że już nic cię nie zaskoczy gdy tymczasem gdzieś wśród oceanu muzycznych fal ujrzysz małą wysepkę, której o ile nie dostaniesz się do niej szybko zakryją wzburzone fale.
Ktoś kto nie jest fascynatem muzyki nie zrozumie. Mniemam jednak, że wśród czytelników znajdzie się ktoś kto jednak zrozumie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

31.12.2023

  Zaniedbałem to miejsce. W mijającym 2023 roku wiele się działo. Czy więcej niż w roku poprzednim niewiem. Coś  miało wpływ na to, że moja ...