środa, 27 grudnia 2017

Na nowy rok

Koniec roku to zawsze w moim przypadku czas swego rodzaju podsumowań.
2017 był w moim przypadku przełomowy. Słowa "nie mogę" i "nie potrafię uwięzły mi w gardle w pewnym momencie i pomyślałem, że mogę. Mogłem... I Potrafiłem...
 Rok 2017 to rok zwrotny. To granica, po której przekroczeniu uświadomiłem sobie, że w ogóle można ją przekroczyć.

Piotruś.
Rodzic daje swojemu dziecku życie. Piotruś swoich rodziców poprosił jeszcze by pomogli mu to życie zacząć. Gdy jesteś pierwszą osobą na świecie, która ma możliwość poczucia dotyku skóry swojego dziecka termin "bliskość" zyskuje nowego wymiaru.
W przypadku Oliviera było to spojrzenie, w przypadku Piotrusia dotyk :-)
Oglądanie jak dorasta człowiek jest najbardziej fascynującym zajęciem na świecie. Bycie rodzicem to najbardziej fascynujące zajęcie na świecie.

Bieg.
Swego czasu istniały poważne obawy co do tego, że nie będę chodzić. Ta myśl przyświecała mi, kiedy w tym roku pokonywałem swój pierwszy półmaraton. Ta myśl mnie karmiła i motywowała.
To było istne szaleństwo. Biec jak najdalej  to był mój plan. Być może przyświecała mi myśl, że każdy jeden kilometr jest w jakimś sensie "na kredyt", bo wiem, że zdrowie nie jest dane na zawsze.
Ponad 500 kilometrów dalej jestem już  nieco spokojniejszy i pełen nadziei na kolejny rozbiegany rok. Bez pośpiechu. Smakować radość z biegania.

Dieta
Nie lubię o tym pisać z jakiegoś powodu, ale stało się, że zniknęła w pewnym momencie jedna trzecia mnie. Ta mniej przeze mnie pożądana. I choć nie przykładam jakiegoś większego znaczenia do wagi w chwili obecnej (święta!!!), to w lutym 2017 roku zaczęło się szaleństwo w czystej postaci. Szaleństwo, którym mam nadzieję udało mi się zarazić kilka osób i dzięki czemu wszyscy są jakoś bardziej uśmiechnięci.

***
Jest takie słowo w języku duńskim - Hygge. Polecam każdemu, kto znajdzie 5 sekund wolnych czytając ten wpis wyszukać je w google. Hygge to mój nowy obiekt badań i nadzieja na 2018.
Pewnie każdy ma jakieś plany na nowy rok. Mam i ja. Nie chcę ich wymieniać na blogu, bo przede wszystkim muszę  chcę wywiązać się z nich przed sobą samym. Ważne jest podejście. Nie warto mieć wielkich planów, by wywrócić całe swoje życie do góry nogami. Ważne jest mieć dziś dobry dzień. Ważne jest dziś podjąć dobrą decyzję. Ważne jest zrobić właśnie w tym momencie pierwszy malutki kroczek do przodu.
Półmaraton to 21 097.5 metra. Nie da się go pokonać jeśli nie nie uwierzysz, że warto pokonać pierwszy metr :-)

Życzę wszystkim w nadchodzącym 2018 roku zdrowia, radości i uśmiechu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

31.12.2023

  Zaniedbałem to miejsce. W mijającym 2023 roku wiele się działo. Czy więcej niż w roku poprzednim niewiem. Coś  miało wpływ na to, że moja ...